Fotografie TAG

Hi allemaal, ik heb mijn spiegelreflex nu bijna een maand en ik kan alleen maar zeggen dat ik er onwijs blij mee ben. In die maand ben ik erachter gekomen dat fotograferen één van de dingen is die ik het liefste doe. Op nummer 1 staat nog steeds schrijven, maar gelukkig heb ik hier mijn blog waar ik deze twee dingen kan combineren. Hier komt nog een uitgebreider artikel over, maar ik ga nu alvast deze tag invullen. Ik vond deze op het blog van Hester en ik wilde hem graag overnemen. Dus bij deze. Veel leesplezier!

IMG_2589

Wat was je eerste eigen camera?
Dat was een rode compactcamera van Samsung die ik voor mijn verjaardag had gekregen. Ik zat in groep zes en ik het leek me heel leuk om foto’s te maken. Dit bleek één van mijn manies te zijn, want ik heb hem een paar jaar niet gebruikt. Laatst had ik hem daarentegen nodig voor een foto bij een blogpost, maar toen werkte hij niet meer zo goed.

Waar maak je de meeste foto’s van?
Ik maak vooral foto’s voor mijn blog. Zo heb ik dan bijna altijd wel wat te fotograferen en dat vind ik erg leuk. Ik vind het ook leuk om foto’s van de natuur te maken, met een wazige achtergrond. Eigenlijk maak ik van bijna alles wat ik tegen kom in huis en buiten een foto. Ik ging laatst samen met een vriendin en onze camera’s fotograferen en zo let je veel meer op de compositie en kleurencombinaties van de dingen waar je normaal niet bij stil staat.

IMG_2972

Met welke app bewerk je je smartphone-foto’s het liefste?
Voor mijn smartphone-foto’s gebruik ik vaak VSCO cam en Squareready. Ik gebruik VSCO cam voor de filters en om de helderheid en het contrast aan te passen. Squareready gebruik ik voor een witte rand om mijn foto’s. Ik weet niet zo goed wat ik met mijn Instagram-feed aan moet, dus het verandert ook steeds. Dan zijn al mijn foto’s weer eens verwijderd en begin ik opnieuw. Ik heb nu het belangrijkste deel van de foto’s in kleur en de rest zwart-wit, maar het nadeel daarvan is dat de kwaliteit dan heel erg achteruit gaat.

Wat is je favoriete zelfgemaakte foto?
Dat vind ik een hele moeilijke vraag. Daarmee bedoel ik niet dat al mijn foto’s goed zijn, in tegendeel. Ik heb wel één foto die ik erg mooi vind en die ik laatst in het park heb gemaakt. Het is onderstaande foto van dit herfstblad en ik vind hem erg goed gelukt :).

IMG_3164

Hoeveel foto’s maak je gemiddeld op een dag?
Door de weeks raak ik m’n camera vaak nauwelijks aan. Ik moet dan leren voor toetsen en huiswerk maken en dan probeer ik me niet af te laten leiden. In het weekend doe ik er wel heel veel mee en dan maak ik voornamelijk blogfoto’s, foto’s van m’n familie en van het interieur. Met mijn smartphone maak ik op school ook wel wat foto’s en af en toe een selfie ;).

Op welke plek wil je ooit nog foto’s maken?
Ik wil heel graag een keer vanaf een hooggelegen plek foto’s maken van het uitzicht. Ik heb nog nooit een, echte, mooie foto gemaakt van een zonsopgang of -ondergang. Dat wil ik ook heel graag doen. De foto’s van een zonsondergang die ik nu heb, zijn gemaakt met m’n smartphone en vanuit de auto, dus de kwaliteit is niet super.

Hoe deel jij je foto’s met de buitenwereld?
Daar is deze blog de perfecte plek voor! Een combinatie tussen de twee dingen die ik het liefste doe; perfect. Ook op Instagram plaats ik regelmatig foto’s, maar de kwaliteit gaat een heel stuk achteruit als ik ze bewerk. Erg jammer! Ik deel alleen de foto’s waar ik echt heel trots op ben, de rest laat ik gewoon zien aan m’n familie. Ik heb ook Pinterest, maar daar doe ik nog niet heel veel mee. Ik ben wel van plan om daar ook foto’s te uploaden.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden! Je mag tags altijd overnemen op je eigen blog.
Waar maak jij de meeste foto’s van? 

X Aysa

Geef een reactie

